snow week









Som ni vet så är jag i Virginia vilket räknas som södern. Förra helgen snöade det och slutade med ungefär 1-2 decimeter snö på marken. Med tanke på att de inte är vana vid snö här och att de knappt har några resurser att ta bort snö från vägarna så ställdes skolan in hela förra veckan och idag måndag. I USA så stämmer alla dessutom varandra så därför ställs skolorna in för att ingen ska stämma dem i fall att något händer på väg till skolan. 

I alla fall, har spenderat veckan hemma i min nya värdfamilj med mina systrar med tanke på att vi var så kallade "insnöade". Träffade också några av mina vänner från Forest. Idag åt jag dessutom på IHOP. Har väntat på den här dagen sedan jag kom hit i augusti! 
 


As you all know I'm in Virginia and the so called south. Apparently they are not used to snow here and last weekend we got a couple of inches and ended up not going to school for the entire week. Since they call a couple of inches of snow a disaster and being snowed in, I basically spent the whole week watching movies with my new host sisters. At one point I went to Forest to hang out with some friends and today l went to IHOP! I have been looking forward to going there since the day I got here! 

comment

comment here:

your name:
coming back?

e-mail: (only for me)


url/blog:


comment:

trackback